Dagje watervallen en raften - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Familie Karsten/Hoogendoorn - WaarBenJij.nu Dagje watervallen en raften - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Familie Karsten/Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

Dagje watervallen en raften

Blijf op de hoogte en volg Familie

24 Juli 2017 | Verenigde Staten, Clearwater

Wij zijn vandaag naar Athabasca falls en Sunwapta falls geweest het was hier zeer mooi. De 1e was een klein stuk lopen vanaf de camper. Toen we bij de 2e waterval (Sunwapta falls) waren aangekomen konden we uit 2 verschillende routes kiezen, we namen eerst de korte route en daar waren we dan ook zo wat een geluid komt er vanaf het water komt echt met een noodgang naar beneden. Daarna namen we de 2e route welke naar de lowerfalls ging, nou dat hebben we geweten het was een aardige wandeling met heel veel wortels van de bomen en keien op het pad naar beneden. Eenmaal daar aangekomen hadden we een heel mooi uitzicht op de waterval en ook weer een flink kabaal van het water. Daarna moesten we natuurlijk ook weer dezelfde weg terug maar dan alleen omhoog en dat was een beste klim, waarbij Ton bijna op zijn snufferd lag en Jaylynn het hele eind helemaal zelf heeft gelopen.

Alleen Kirsten en Michel gingen niet met ons mee vandaag. Zij zijn gaan raften op the 'kicking horse' river. Op weg naar de rivier hebben ze nog een beer en 2 rendieren gezien. Ze hebben bij het raften gekozen voor de derde gradatie: de meest extreme versie. Het water was bijna letterlijk ijskoud. Het water was namelijk 4 graden. Het water kwam van de Sunwapta gletsjer die op de achtergrond van het startpunt te zien was. Het water zag er wit achting uit omdat het gletsjer water allemaal gezonde mineralen van de berg meenam het water in. Je zou het water zo kunnen drinken; het water is namelijk heel schoon. Je moet alleen niet te veel drinken omdat de mineralen ook laxerend werken. Er waren veel stroomversnellingen en ze zijn gestopt voor ze daadwerkelijk de sunwapta waterval af zouden gaan. Dit is namelijk te gevaarlijk en dodelijk. Op de terug weg waren ze ontzettend moe, maar tevreden. Het was echt heel gaaf om te doen!! Foto's volgen later ;)

Op het eind van de dag zijn we met z'n allen uit eten gegaan in Jasper in een BBQ/grillhouse. Heerlijk al die goede stukken vlees. En een paar heerlijke grote biertjes voor Ton. Daarna zijn we weer met z'n allen naar de camping gereden.

Morgenochtend rijden we naar onze laatste campings in Banff we staan eerst op tunnel mountain village 1 en de dag erna op tunnel mountain village 2.

Groetjes van ons allemaal