Kelowna - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Familie Karsten/Hoogendoorn - WaarBenJij.nu Kelowna - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Familie Karsten/Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

Kelowna

Blijf op de hoogte en volg Familie

15 Juli 2017 | Canada, Kelowna

Zaterdag, 14 juli, 19.50 uur

Gisteren hebben we tijdens de reis naar Revelstoke een aantal prachtige dingen gezien. We zijn eerst naar Johnston Canyon gereden. Daar hebben alleen Kirsten en Michel kunnen rondlopen, omdat er voor de grote camper geen plaats meer was. Johnston Canyon is een gebied waar heel veel watervallen te zien zijn. Wij (Mich en Kirsten) hebben gelopen tot aan de upperfalls. Dit is het 1 na laatste punt. Je kon ook nog doorlopen tot aan de ‘inkpotts’ maar dan moest er nog eens 4 kilometer gelopen worden. En we hadden al flink wat kilometers gelopen. Het was wel prachtig om te zien. Het water was ijskoud en had een diepblauwe kleur gekregen. Er was ook een gedeelte waar je door een mini grot bij de mini waterval het water bijna aan kon raken.

Na Johnston Canyon zijn we door gereden naar Lake Louise. De rest was daar al eerder naar toe gereden omdat ze dus niet konden parkeren. Helaas was het echt een toeristische attractie. Het was zo druk dat je lang in de rij moest wachten tot je in een toeristenbus naar het meer kon gaan. Daar kon je dan wat foto’s nemen en vervolgens weer op de ‘overflow’ bus wachten tot je weer terug kon naar het opstappunt. Het was inderdaad een prachtig meer, maar door de drukte en het toerisme was er geen tijd om er van te genieten.

Na Lake Louise zijn we doorgereden naar Revelstoke. Daar hebben we de nacht doorgebracht. Er was een zwembad bij de camping wat even leuk was voor de kids. Maar door de muggen zijn we de volgende ochtend ook weer snel vertrokken richting Kelowna.

Kelowna is een drukke stad, maar de camping ligt prima. Het ligt dicht bij een enorm meer en heeft een goddelijk zwembad. Omdat er in de buurt vrij weinig te zien was (we konden de Myrna canyon trail niet vinden), hebben we direct doorgereden naar de camping. Daar hebben we lekker genoten van de hitte en de warme zon. Er is ook internet hier over de gehele camping. Dat is best bijzonder. Helaas kregen we wel het bericht dat onze camping in Clearwater (over 5 dagen) geëvacueerd is vanwege een bosbrand. Dat betekend dat we met z’n allen naar een oplossing moeten zoeken voor 1 nacht. We moeten ook onze route goed in de gaten houden voor andere mogelijke camping problemen. Morgen vertrekken Michel en Kirsten naar Vancouver via de enige weg die nog open is. Het is een risicootje, maar ze kunnen als het echt nodig is nog terug via Amerika. De rest blijft in Kelowna. Michel en Kirsten ontmoeten de rest (als alles goed verloopt) weer in Kamloops.

We houden ons goed geïnformeerd over bosbranden. Maken jullie je dus niet ongerust. We doen niks dat niet mag ;) We zullen een foto proberen te uploaden van de bosbranden in de omgeving. Mocht het niet lukken kijk dan zelf maar een keertje op tranbc.ca. Daar kunnen jullie meer info vinden.

Liefs, ons

• 16 Juli 2017 - 11:30

Familie Karsten/Hoogendoorn :

hoi hoi,

wat een avonturen allemaal, leuk om te lezen. veel plezier en laat je niet verbranden.
    groetjes fred en ellen