Van Waterton naar banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Familie Karsten/Hoogendoorn - WaarBenJij.nu Van Waterton naar banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Familie Karsten/Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

Van Waterton naar banff

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Juli 2017 | Canada, Banff

Dinsdag 11 juli, 13.37 uur

Op het moment zijn we onderweg naar Banff. We hebben zojuist afscheid genomen van Ad, Sheila, Laurens en Roel. Allemaal familie van de fam. Karsten. Roel gaat weer terug naar Nederland en Laurens, Sheila en Ad gaan weer terug naar Red deer (Ad en Sheila) en Calgary (Laurens). Het was leuk om ze beter te leren kennen.

Voordat we afscheid namen zijn we eerst nog even een wildlife park in gereden. Daar hebben we Bisons gespot. Groot joh! Voor vertrek hebben we ook nog een ree met 2 kleintjes gezien. Kirsten mocht heel dichtbij komen en heeft er geweldige foto’s van kunnen nemen. Wat voor een mooie beesten zullen we nog meer tegenkomen?

In Banff hopen we beren te zien en nog wat andere bijzondere dieren te zien. We hebben onderweg in ieder geval al zat mooie roofvogels te zien. Zelfs een arend!

Nu genieten we van de mooie rit. Het is ongeveer 4 uur rijden vanuit Waterton. Dikke donkere wolken hangen in de bergen die we achter ons gelaten hebben. Het onweert er nog steeds sinds gister avond. De temperatuur is verder gedaald naar 18 graden. Maar we gaan nu als het goed is weer naar warmer gebied toe. Door de regen is de omgeving weer wat groener geworden. Toen we aankwamen was het gras namelijk aardig vergeeld van de droogte. Hopelijk heeft het ook goed kunnen regenen in het gebied voor Vancouver. Dan kunnen die bosbranden beter beheerst worden. Maar we rekenen nog steeds nergens op. Internet hebben we niet veel dus we moeten bij WiFi punten onszelf updaten met informatie. Mocht er geen informatie zijn via internet dan kunnen de nationale parken ons in ieder geval op de hoogte stellen.

Bosbrand of niet.. We gaan genieten van elk moment hier. We vinden wel een manier om onze reis voort te zetten.

Liefs,
Ons