Trouble - Reisverslag uit Waterton Park, Canada van Familie Karsten/Hoogendoorn - WaarBenJij.nu Trouble - Reisverslag uit Waterton Park, Canada van Familie Karsten/Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

Trouble

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Juli 2017 | Canada, Waterton Park

Maandag 10 juli, 9.24 uur

Hello,

Gisteren zijn we na een rit van ongeveer 4/4,5 uur aangekomen op onze bestemming. Het is alleen op de camping al prachtig! De bergen zijn immens groot en hoog. Zo hoog dat er op sommige plekken nog sneeuw ligt. En dat terwijl het in het dal gisteren zeker 30 graden was. Nu is het wat frisser. De wind wisselt af met warme en koude lucht, maar omdat het nu nacht is geweest is de warme lucht ook frisser geworden. Tijd voor een lange broek dus.

Zo meteen vertrekken we naar de naar een groot meer en naar de red rock canyon. Daar gaan we lekker rondwandelen en als het weer en water goed is ook een duik nemen. We hebben alleen een probleem: de camper van Kirsten en Michel gaat niet meer dicht. De sleutel is afgebroken. We moeten daar dus maar even een goede oplossing voor verzinnen. Jullie horen wel hoe dat afloopt.

Liefs, ons

Update maandag:

We hebben net ons avond eten op. De red rock canyon inclusief de waterval en Cameron lake waren prachtig! Alleen Michel en Robin hebben tot nu toe een beer gezien. We reden er net te snel langs om hem allemaal te zien. We hebben wel allemaal steenbokken gezien. Ze liepen over de weg en bleven daar staan. De natuurbescherming moest de geiten uiteindelijk veilig het bos terug in jagen. Anders konden er ongelukken gebeuren in het verkeer.

Zometeen vertrekken Michel en Kirsten richting het stadje om WiFi te zoeken. We gaan waarschijnlijk problemen krijgen met onze reis namelijk. Door de vele bosbranden rond Vancouver zijn er veel hoofdwegen afgesloten en kunnen Kirsten en Michel waarschijnlijk geen walvissen spotten. Wie weet krijgen we ook problemen als we naar Kelowna gaan. De bosbranden rukken snel op vanwege de droge omgeving. Oorzaak van de bosbranden is bliksem inslag. Het is opvallend hoe voorzichtig iedereen hier namelijk is met vuur. Barbecues zijn verboden en glas en vuil wordt zo snel mogelijk opgeruimd. Ook voor beren natuurlijk.

Ondanks de tegenslagen proberen we er een zo mooi mogelijke reis van te maken. Zometeen in de WiFi zone maar een nieuw plan uitstippelen..

Liefs, ons

• 11 Juli 2017 - 10:50

Myrthe Enkelaar:

Wow dat jullie nu al langs een beer zijn gereden!! Heel gaaf. Hopelijk komt er nog een keer een goed in beeld voor de foto!:)

Wat balen van die bosbranden! Ik had het gelezen inderdaad... Hopelijk wordt het snel geblust en valt het uiteindelijk mee met de afgesloten wegen... Ik ga voor jullie duimen!

Liefs Myrthe