Back to basic - Reisverslag uit Blackfalds, Canada van Familie Karsten/Hoogendoorn - WaarBenJij.nu Back to basic - Reisverslag uit Blackfalds, Canada van Familie Karsten/Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

Back to basic

Blijf op de hoogte en volg Familie

09 Juli 2017 | Canada, Blackfalds

Vrijdag 7 juli 2017, 15.30 uur

Hoi hoi!

Even een update van ons. Nadat we gisteren de campers hebben opgehaald zijn we naar Blackfalds gereden. Daar wachtten Ad en Sheila ons op met kip van de barbecue, smasht potatoes en slow cooked mais. Ook het toetje was lekker: watermeloen, honing meloen en galia meloen. Ze hadden er ook nog een soort appelgebakje bij. Lekker verfrissend na zo’n lange dag. Want het is hier al gauw 30 graden!

De omgeving waar we nu zitten is licht geheuveld en erg open. Er zijn bijna geen bomen en huizen te zien behalve bij de camping. De weilanden staan vol met koolzaad: fel gele bloemetjes. Heel veel van die bloemetjes bij elkaar zorgt voor gele vlakken in het landschap. Op de camping zelf staan we op een groot grasveld met vlakbij een groot meer. Er in zwemmen is alleen niet mogelijk. Je zal namelijk eerst door ongeveer 10 meter riet en modder moeten ploeteren voor je bij het gedeelte bent waar je kan zwemmen. Niet lekker dus. De modder en waterpoeltjes zorgen er ook voor dat we levend opgevreten worden door massa’s muggen. De deet staat daarom al permanent op tafel en na het douchen smeren we ons er -naast de zonnebrand- mee in. S’nachts hebben we niet zo’n last van de muggen omdat de campers gelukkig goed uitgerust zijn met horren. Het is dus een kwestie van goed de deur dichthouden.

Naast de muggen zijn we s’avonds verrast door andere dieren: uilen! We hebben er gisteren zeker 3 gezien en vast kunnen leggen op foto. Ze maken een krassend geluid en kijken vanaf een afstand naar ons. Zouden er misschien nesten zitten? We zijn het niet uit gaan zoeken want naast de muggen hebben we ook gehuil gehoord van een beest. We vermoeden dat het wolven zijn. Ze komen in deze omgeving voor dus we lopen niet zomaar verder het bos in.

De kids vermaken zich prima. Jaylynn vind de camper helemaal geweldig en komt er alleen maar uit omdat het overdag te warm is daar binnen. Fayenn heeft een beetje moeite met acclimatiseren. Het tijd verschil en het andere eten zorgen voor pijn in haar buik. Ondanks dat speelt ze wel lekker samen met Jaylynn in het badje op het veld.

Zo meteen gaan we helpen met het decoreren voor de bruiloft van Ad en Sheila. Morgen is de grote dag. Er zullen ongeveer 110 gasten aanwezig zijn en de meeste komen nu ongeveer aan op de camping.. We gaan dus gauw even kennis maken!!

Liefs, ons